onsdag 16 mars 2011

Arbetsträning

Nu har jag kommit igång med arbetsträning.
Först började jag på IT/Media-avdelningen, men vantrivdes då det var så händelselöst.
Vi fick inga speciella uppgifter utan skulle bara sitta och lära oss vissa program på egen hand.
Ledaren som fanns där satt bara där för att svara på eventuella frågor.
Dessutom satt alla tysta för sej själv och det blev ingen gruppkänsla.
Det gjorde att jag blev extremt uttråkad och tystlåten.
Vilket ledde till att jag inte orkade åka dit varje dag...

Efter 2 veckor orkade jag inte mer utan frågade om jag kunde få byta till textil-avd. istället.
Först var jag väldigt orolig för att dom skulle vara arga för att jag varit frånvarande så mycket och anse att jag tagit upp nån annans plats.
Men dom var inte arga, och som tur var fanns det plats på textil.

Nu trivs jag så mycket bättre.
Det finns hela tiden nåt att göra och alla är trevliga.
Det är en helt annan gruppkänsla, och jag känner att jag är en del av den.
Jag vågar prata en del själv och det kommer ganska naturligt.

Hittills har jag vävt på en duk som blir ca 35 x 100 cm.
Det är en annan tjej som gjort mönstret och satt upp "grundtrådarna" - jag kan inte namnen på detaljerna.
Så jag har vävt med ett enfärgat garn.
På slutet har det strulat för trådar har gått av, men nu är jag sgs klar.

Idag är första dagen som jag vaknat i god tid och hinner göra saker innan jag åker iväg.
Jag går bara 2 timmar per dag nu i början. Kl.13-15.
Tyvärr har jag haft mycket ont i axeln och sovit dåligt - och är extremt trött på dagarna.

Idag är också första dagen jag ska börja åka buss,
Något jag inte gjort på länge... och vet knappt hur man gör...
Dessutom måste jag gå hemifrån tidigare än innan, vilket är lite jobbigt.
Ofta har jag vaknat bara en kvart innan jag ska åka och fått stressa som bara den.
Nu måste jag gå till bussen redan 12.20.

Som tur är så har det börjat bli vår och solen skiner.
Lite lättare att ta sej ut då. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar