fredag 2 april 2010

Sömnlös

En sömnlös natt igen.
Främst pga att jag hade för högt blodsocker då jag tog sömnmedlet.
Det tar på nåt sätt effekten ur sömnmedlet.
När jag upptäckte mitt höga blodsocker var jag dum nog att ta en tablett till på en gång.
Jag måste ju vänta tills det sjunker först.
Så jag har tagit 2 verkningslösa doser.

Nu är klockan snart 07.
Jag är lite seg av pillrena, men inte tillräckligt för att sova än.
Somnar kanske inom 1 timme, och sover troligen bort hela dan.
Så frustrerande.
Inte för att jag skulle göra så mycket vettigt ändå, men jag mår sämre av det.

Idag hade jag förresten kunnat träffa en vän på dan.
Men jag kommer troligen sova då och inte orka vakna.
Så hopplöst.

Det är alltför ofta så här.
Dagarna bara försvinner och inget vettigt blir gjort.

Ofta får jag mer ont i musklerna om jag inte kunnat sova på natten.
Även om jag sover på dan sen.
Skulle jag va vaken hela dan skulle jag få mycket smärtor.
Och jag kan sällan hålla mej vaken ändå.
Ibland får jag infektionskänsla i kroppen också.

Sen kan det ta 1-2 dygn innan det försvinner.
Dvs om jag sover bättre då.

Ja... en liten redogörelse för endel av mina sömnproblem... och hur läget ser ut idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar