tisdag 18 januari 2011

17 jan.

Datumen blir fel eftersom jag ofta skriver om dagen efter kl.00 på natten.
Nu är det redan tisdag-morgon, men jag skriver om måndagen.
Det blev liksom inte av att jag la mej inatt.
Och lika bra är väl det, för jag sov ännu mer igår (månd).

Vet inte riktigt vad som hände, för det här ska va min piggare period.
Och jag var ju pigg och aktiv på onsdag, torsdag och fredag.
Men sen tog orken totalt slut.
Har inte ens orkat äta ordentligt.

Nu ska jag snart tona håret.
Jag har så mycket grått hår att jag får ångest av det.
Och antagligen har jag fått det gråa av all ångest jag haft...
Hursom så är jag absolut inte redo att va en gråhårig tant.
Så jag försöker tona så ofta jag orkar.
Tyvärr är det inte så ofta som det skulle behövas.

Jag minns inte exakt vilken min naturliga hårfärg är längre, för fast jag bara tonar så går det aldrig ur helt.
Men det borde vara mellanbrunt, ev åt det mörkare hållet.
Och då syns ju det gråa bättre än på blont hår.
Jag brukar tona i mahognybrunt - alltså en aning mörkare och rödare än det naturliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar