torsdag 6 januari 2011

Nytt år 2011.

Det har hunnit bli ett nytt år igen.
Det går väldigt fort, samtidigt som inget händer och dagarna känns långa.
Är ofta sugen på att skriva, men är handlingsförlamad - som med allt annat.
Sen gillar inte datorn bloggarna. Skärmen kraschar ofta.
Och om det händer mitt i ett inlägg - vilket det ofta gör - så lessnar man ju...

Har tänkt skaffa en ny laptop då jag lyckats få ihop lite pengar.
Men jag har så svårt att bestämma mej...
Har bara råd med max 5000 kr, så valmöjligheterna är begränsade, men ändå för stora för mej. Måste ju välja rätt eftersom det säkert dröjer innan jag har råd med nästa.

(Usch vad grannen gnager med dammsugaren på sitt golv - har aldrig hört nån gnugga så hårt på golvet... Störande!)

Idag är det ett riktigt ruskväder ute.
Det är milt för första gången på länge, och snöar och blåser.
Och så är det röd dag, så mycket är stängt.
Har så tråkigt om dagarna.

Hade jag haft massa pengar så hade jag shoppat för att fylla tomrummet.
Ibland shoppar jag lite billiga saker.
Som nu har jag lagt ett bud på en armbandsklocka.
Inte för att jag använder det egentligen - och inte kollar tiden speciellt ofta.
Men jag råkade få syn på en så läcker grej som ser ut som bara ett armband tills man trycker på en knapp och kan se tiden...
Läckra färger fanns det!
Jag valde den bruna längst upp. Hoppas jag vinner den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar