lördag 27 februari 2010

Curling-guld!

Jag har fastnat för curling i OS.
Tycker det är en väldigt intressant sport, och något jag gärna skulle vilja testa själv.
Svenska tjejerna är ju väldigt duktiga och jag har följt deras väg genom OS.

Därför var det väldigt spännande att se finalen mot Kanada inatt.
I mitten av matchen gick det inget vidare för Sverige.
Det kändes alltmer som att Kanada skulle vinna.
I sista omgången var det nästan klart att Kanada skulle vinna, men Svenskorna lyckades fixa oavgjort så det blev en extra skilje-omgång.

Även där såg det ut som att Kanada skulle ro hem det.
Sista stenen var som upplagd för deras vinst.
Men dom blev nervösa.
Och missade - så Sverige vann!!!

Det var nästan så man inte fattade det.
En av de svenska tjejerna sa "hur gick det där till...?"
Jag blev så glad så jag skrek fast klockan var över 03 på natten.
Verkligen kul att dom vann!

Mina favoriter i OS.







Bilden lånad från Aftonbladet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar