söndag 14 februari 2010

Jag har blivit bonde...

Farmville-bonde alltså.
Fick flera inbjudningar av en vän ett tag, men tänkte att det är säkert inte så kul.
Men igår fick jag för mej att testa...
Det är ju superkul!

Jag odlar och odlar, och skördar och skördar...
Satt alldeles för länge inatt.
Odlade jordgubbar och kom sen på att då måste jag antingen vara vaken till kl.09 (klockan var då ca 06) eller gå upp vid 13 för att skörda...
Det är jobbigt att vara bonde...!

Jag bestämde mej för att jag måste sova, även om mina jordgubbar ruttnar, men tänkte försöka vakna vid 13.
När klockan ringde låg jag i halvdvala och tänkte på mina stackars jordgubbar.
Men jag orkade inte gå upp då.

Idag har jag lärt mej läxan - man ska välja gröda efter hur man har tid att skörda...
Enkel matematik för en riktig bonde.
Så idag har jag odlat hallon i flera omgångar, och så har jag laddat med ris som ska gro under natten.
Gula rosor var det erbjudande på, så det har jag också kört med.
Dom är värda mycket sen.

Haha, det är galet!
Katterna (mina riktiga alltså) kommer och undrar om jag inte ska ge dom mat också :D
Jag har förresten 2 rosa kor, en kalv, ett får och en katt på gården också.
Och en höna som värper mystiska ägg...
Har man ljudet på så hör man hur dom jamar, råmar, kacklar och bräker...

Så här ser det ut i början - man får några enstaka plättar att så på.



Och så här kan det se ut när man avancerat lite...

1 kommentar:

  1. Har ju sett det på Facebook men inte fattat. Kul beskrivning! Nu ser jag att detta inte är något för mig! Har nog med allt krångel som händer ändå:-)....god skörd!

    SvaraRadera