onsdag 27 januari 2010

Depend Gel kit

Vann just en auktion på Tradera  - Depend Gel kit.
Ska bli spännande att testa!

Egentligen ville jag från början bara ha nåt att jämna ut mina extremt guppiga tumnaglar med.
Akryl eller Gel fick jag veta att det fanns.
Gel verkade smidigare och skulle slita mindre på naglarna.
Men när jag väl började läsa om det insåg jag att man måste ha en speciell UV-lampa.
Och då var det inte så smidigt eller billigt längre.

Om jag fattat det rätt så innebär akryl att man ska dutta med en vätska och ett pulver...
Har inte riktigt fattat hur man gör.
Då var det enklare att köra med ett enkelt färdigt kit.
Jag fick även veta att gel-kitet eg inte är riktigt gel, eftersom det aktiveras med en spray och inte härdas med en UV-lampa.

Ja, jag vet då fortf. inte vad som är vad fast jag läst en himla massa...
Det kanske inte ens funkar på mina guppiga naglar, men jag får väl testa.
Om inte annat är det lite kul att testa förlänga naglarna lite...















Kostar ca 145 kr på ICA Maxi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar