tisdag 26 januari 2010

Ebay och Hong Kong...

Av de 12 timmar jag surfat på nätet har jag till största delen tillbringat på Ebay.
Har blivit nagel-galen (anagram!)...
Så jag letar efter massa roliga nagel-saker på nätet.
Det mesta och billigaste verkar finnas i Hong Kong, men... vågar man beställa därifrån...?
Jag har inte vågat tänka tanken ens.
Dels är det ju så långt bort, och känns lite farligt.
Men allra värst är det vi har i vårt eget land - skatter och skatter på skatter... :(

Har man tur kan man ju klara sej utan att tulla.
Som jag förstod av Tullverkets sida skulle man inte behöva tulla på sånt som kostar mindre än 1600 kr. Ändå vet jag att vissa åkt på det för mindre.
Eller så är det den där jävla momsen...

Nu vart jag lite sugen på att chansa...
Tänkte börja med nåt litet - ifall man åker på moms så är det iaf överkomligt.
Men det finns ju hur mycket som helst! Har letat och jämfört i timmar...

Inser att ja behöver vissa lite tråkigare grejer - förutom snygga lacker.
Jag började med att beställa en Top Coat.
Den råkade finnas billigt i UK, så då behöver jag inte fundera på tull.

Sally Hansen Teflon Tuff Quick Dry Top Coat. (Phuh, långt namn!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar