torsdag 28 januari 2010

Fråge-lista no.1

Jag älskar att svara på frågor.
Dels för att jag faktiskt lär känna mej själv på det sättet, samtidigt som andra får veta endel om mej.
Det lär komma en hel del flera listor här...

Denna lista hittade jag hos Ciiliia.

1. Hur gammal är du om fem år?
Hua! Då har jag passerat 40, och det känns verkligen läskigt och overkligt...


2. Vem var den sista du träffade?
Mor och far.

3. Hur lång är du?
164 cm.

4. Vilken var den senaste film du sett?
Jag har sanslöst svårt att komma ihåg vad jag sett... Har sällan ro att se en hel film.
Jo, nu minns jag - "Mad dog and Glory" - som jag köpte på Tradera bara för att jag hade drömt en romantisk dröm om Robert de Niro... ;)

5. Vem ringde du senast?
Mor och far.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Till en SMS-vän (har aldrig träffat honom IRL).
"Du undrade om bra bloggsajter. Den jag börjat med nu heter blogspot.com och hittills är jag nöjd med den. Har tidigare skrivit på bloggsida.se, men det var lite bökigare."

7. Vad är helgens planer?
Ja, du... varje dag brukar vara den andra lik (sjukskriven och sysslolös)...
TV, lite gott att äta och gos med katter.
Ev. en träff med KP (=stödvän) beroende på hur vi mår och hur vädret är.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Helt klart SMS!

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta sen ca... 50 år... Oj, det kanske börjar bli dags för GULDBRÖLLOP!

10. När såg du senast din mamma?
Igår.
Vi ses ca 1-3 ggr i månaden, och pratar ca 2-3 ggr i veckan på tel.

11. Vilken ögonfärg har du?
Mörkbrun.

12. När vaknade du idag?
Först kl.04, sen kl.22.30.
Sov 00.30-04 och 19-22.30.

13. Har du någon gång hittat en katt?
Ja faktiskt! Och det är anledningen till att jag numera är kattägare... :)

14. Vilken är din favoritplats?
Under täcket med en gosig katt bredvid...
Eller i duschen, om jag fryser riktigt mycket.
Annars tror jag att jag skulle trivas på Nya Zealand...

15. Vilken plats föredrar du minst?
Det finns ju många... Kommer inte på nån specifik just nu.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Tja... förhoppningsvis mår jag bättre än jag gör nu iaf... och har bättre förutsättningar.

17. Vad skrämde dig som barn?
Bl.a sjukhus och vårdpersonal.
Vägrade t.om att göra det enkla hörseltestet där man skulle stoppa kulor i en hink när man hörde ett pip.
Jag satt gråtande i mammas knä och viskade till henne "säg till dom att jag hör bra"...

18. Vem fick dig att skratta senast?
En rolig lista på nätet om knasiga sms...

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nej, inte alls!
Fast jag har inte många, men sparat några för nostalgins skull.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
En rätt gammal bärbar som knappt orkar med att jag skriver den här listan...
Borde skaffa ny - om jag hade råd...

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Aldrig utan! Vintertid med rätt mycket kläder på...

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Det är nog bara 3 just nu - och 4 i soffan.

23. Hur många landskap har du bott i?
2 blir det... Fast det skiljer bara 6 mil, och vi flyttade när jag var 3 år.

24. Har du någon gång spytt på någon??
Nä, men tydligen på någons jacka... Hemska minnen...

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Mysiga chenille-strumpor på vintern, och barfota på sommaren.

26. Är du social?
Nä... jag har social fobi. Men jag är rätt social på nätet och sms.

27. Vilken är din favoritglass?
Sia's blåbärssorbet, Sia's citron och lakrits, och Twister.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Hmmm... Åka till Nya Zealand. Köpa ett litet hus där eller nån annanstans.

29. Tycker du om kinamat?
Ja lite. Ibland.

30. Tycker du om kaffe?
Bara med mycket mjölk och lite choklad. Typ hemmagjord Cappuccino.

31. Vad dricker du till frukost?
Juice om jag har det hemma, annars saft eller mineralvatten.

32. Sover du på någon särskild sida?
Tror det mest blir på höger, eftersom jag ibland vaknar och har ont i höger höft.
Annars vrider jag mej mycket från sida till sida.
Aldrig mage, sällan rygg.

33. Kan du spela poker?
Kan, kan jag, men kanske inte så bra. Länge sen...

34. Tycker du om att mysa?
Ja verkligen! Det är det jag har katterna till ;)

35. Är du en beroendemänniska?
Jo, till viss del. Men kan i vissa fall sätta stopp om det blir för mycket.
Mest sockerberoende.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
En klasskompis från 9:an fyllde samma dag och år (såklart), men jag känner inte henne längre.
Har känt flera som fyller dagarna omkring "min" dag.

37. Vill du ha barn?
Jag vet faktiskt inte... Det börjar bli lite sent för det, och jag är fortf. inte riktigt redo...

38. Kan du några andra språk än svenska?
English and lite suomia och en gnutta deutsch.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Jo... en gång när jag tuppade av för jag druckit för mycket...
Mina vänner ringde pga att jag har diabetes.
Det skjutsade hem mej...

40. Föredrar du havet eller en pool?
Havet, men jag gillar inte att bada i nåt av dom.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Just nu är det ju naglar som gäller... annars pyssel-grejer (t.ex pärlor) och lite inredning.

42. Äger du dyra smycken?
Inte många smycken alls... De dyraste kostade väl max 100 kr.
Men nu gör jag ju egna :)

43. Har du någon gång testat narkotika?
Jo, jag har ju det.
Tyvärr är jag numera tvungen att äta rätt mycket och starka mediciner - vilket enligt mej inte är så långt ifrån narkotika det heller.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Åh! Mörkt bröd med Koskenlaskija! Jiettegoått! (Kock-Tina)

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Det är nog KP.
Mamma kan vara rätt rolig ibland - utan att planera det... ;)
Fast mest har jag nog skrattat tillsammans med N, men jag orkar inte längre umgås med den alkoholiserade person han är...

46. Välj ett ärr på din kropp?
Jag har 4 ärr - ett efter att jag skar mej på mitt pekfinger för länge sen.
De 3 andra efter att gallblåsan blev bortopererad (2 år sen).
Det fulaste sitter vid Solar Plexus.

47. Vad har du för ringsignal?
En rivig låt från Nokias förinställda, men har faktiskt tänkt byta till "Time after time" med Cyndi Laupers.

48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten?
Ja, bl.a en söt liten klänning som mamma virkat åt mej ;)

49. Flirtar du mycket?
Inte för tillfället iaf...
50. Vart togs din profilbild?
Till bloggen...? Den är inte tagen än...

51. Kan du byta olja på bilen?
Jo, om jag ville så - men jag överlåter det till brorsan - bilmekaren...

52. Har du fått fortkörningsböter?
Nej, men böter för att inte ha haft bilbälte på mej.
Jag försökte argumentera med den snygge poliskillen om att det bara drabbar mej själv om jag krockar...

53. Vilken var den senaste bok du läste?
Den senaste HELA boken jag läst var nog en biografi om Dolly Parton.

54. Läser du dagstidningen?
Nej, jag tycker det räcker med att höra alla tråkiga nyheter på TV då och då.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nä, men jag får av mamma om jag känner för det.

56. Dansar du i bilen?
Ehh...? Jo visst, jag ställer mej på taket å röjer medan ingen kör...
Nä, tror inte det.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Sällan någon alls, men ibland Super 80's på TV'n.
Gillar Lugna Favoriter, men den vill inte spela nåt på TV längre...

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Troligen mina senaste inköp.
Nagellack, Depend Gel kit, Top Coat...

59. När var du i kyrkan senast?
Ett ex fick för sej att vi skulle lyssna på Jul-Carols i Domkyrkan för ca 10 år sen.
Jag blev som vanligt väldigt sömnig... Har svårt för atmosfären i kyrkor.

60. Är du nöjd med din kropp?
Har alltid tyckt att jag varit tjock - även då jag var 14 år och vägde 50-nånting-kilo...
Nu väger jag mycket mer och inser att jag är tjock på riktigt...

61. Är du gift? Annars, tror du att du kommer gifta dig någon gång?
Nej, jag tror inte jag nånsin kommer gifta mej.
Känns som en onödig grej faktiskt.

*SKIPPAR ETT PAR HÄR EFTERSOM BÅDE DATORN OCH JAG BÖRJAR LESSNA...*

65. Tror du ärligt du kommer hitta din livs kärlek?
Ärligt så är jag väldigt tveksam... men jag hoppas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar